Θέατρο Info.gr . Τα πάντα για το θέατρο.

Αrelis

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

Αrelis είναι το καλλιτεχνικό/λογοτεχνικό προσωνύμιο [ή επίθετο] του Ελευθέριου Παπαδόπουλου που γεννήθηκε στην Αθήνα στις 30-7-1979.
Σπούδασε για έναν χρόνο στην Παιδαγωγική Ακαδημία Αθηνών [1997-1998].Το 1998 εισάγεται στην Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών στο τμήμα Φιλοσοφίας- Παιδαγωγικής - Ψυχολογίας. Το 2004 αποφοιτά με πτυχίο ειδίκευσης  στην φιλοσοφία. Την ίδια χρονιά λαμβάνει έπαινο απ’ τον Κωστή Στεφανόπουλο [Πάτρα, Ελλάδα, 15 – 8 -1926] για την συμμετοχή του σ’ έναν ποιητικό διαγωνισμό για το ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων. Το 2005 εισάγεται στο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Το 2008 εργάστηκε ως πολιτιστικός διαχειριστής στον δήμο Χολαργού. Την ίδια χρονιά αναλαμβάνει την στήλη των εικαστικών της free press εφημερίδας του Πειραιά "Pass to port" της Ελένης Βλάμη και τον Ιούνιο του ίδιου έτους λαμβάνει μέρος στην ομαδική έκθεση εικαστικών τεχνών του Δήμου Χολαργού "Θερινή ισημερία". Εργάσθηκε και ως υπάλληλος στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος. Το 2009 αναλαμβάνει την στήλη των εικαστικών στο ηλεκτρονικό περιοδικό "Urban Style Magazine" που διευθύνει ο Μιχάλης Μειμάρογλου  και η κατασκευή του  "Έκθεση ορθόδρομης αναδρομίας" εκτίθεται σε ψηφιακή μορφή στο  Κρατικό  Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης στην έκθεση "Δημιουργώ, άρα υπάρχω."

Συγγραφική δραστηριότητα:


[1]"Έκθεση ορθόδρομης αναδρομίας." [ποιητική σύνθεση, 2003]
[2]"Ο Υπερπολιτικός." [Η αψίδα του τετραγώνου/Το μανιφέστο ενός αναρχικού/Οι ουτοπίες ενός ιδεαλιστή.] [θεατρικό έργο, 2004]
[3]"Ερωτονομικόν." [μυθιστoρηματική επιστολογραφία, 2006]
[4]"Μεταξύ ενδοκοσμικού και υπερβατικού." [θεατρικό έργο, 2007]
[5]"Ηλιογάβαλος." [θεατρικό έργο, 2008]
[6]"Νέα Υόρκη – Ολυμπία." [ποίηση, 2008]
[7]"Ο ερημίτης." [ποίημα, 2009]
Όλα αδημοσίευτα αλλά ορισμένα από αυτά διαθέσιμα στο www.arelis.gr

Καλλιτεχνική δραστηριότητα:


[1]"Γιατί ο Νόαμ Τσόμσκυ πρέπει να είναι ο επόμενος Αμερικανός πρόεδρος", "Θερινή ισημερία", Πνευματικό Κέντρο Δήμου Χολαργού, Αθήνα, Ελλάδα. [2008]
[2]"Έκθεση ορθόδρομης αναδρομίας" [σε ψηφιακή μορφή], "Δημιουργώ άρα υπάρχω", Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα.[2008/2009]  

Έχει μεταφράσει ποιητές όπως: ο  Adunis [1-1-1930] [ Συρία/ Λίβανος], o John Pepper Clark [6 – 4 -1935] [Νιγηρία], o Bei Dao [2 - 8-1949] [Κίνα/Ε. Π. Α], o Adam Zagajewski [21 - 6 - 1945] [Πολωνία/ Ουκρανια/ Ε. Π. Α], ο Edoardo Sanguineti [9 -12 -1930] [Ιταλία], o Jesper Svenbro [10 -3 -1944] [Σουηδία/ Γαλλία] και ο Tomas Transtormer[15-4-1931] [Σουηδία],
Ξένες γλώσσες: Αγγλική.

ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ "ΜΕΤΑΞΥ ΕΝΔΟΚΟΣΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟΥ"[Η ΛΟΓΟΣ ΔΑΙΜΟΝΙΚΟΣ]

Το θεατρικό έργο μεταφέρεται σ’ ένα διαμέρισμα ενός ουρανοξύστη της Νέας Υόρκης και εντοπίζεται χρονικώς μετά το έτος 2005.
Πρωταγωνίστρια είναι μια δαιμονισμένη κοπέλα που συνομιλεί τόσο μ’ έναν ιερέα – εκπρόσωπο της πίστης και της θρησκείας - όσο και μ’ έναν ψυχολόγο - εκπρόσωπο των επιστημών και της λογικής – συνομιλώντας για ζητήματα τέχνης της αρχαίας Ελλάδας όσο και για δόγματα της χριστιανικής θρησκείας. Η δαιμονισμένη – εκπρόσωπος της μεταφυσικής, της μαγείας και του παραλόγου - στους διαλόγους που έχει με τα άλλα δύο πρόσωπα παρουσιάζεται να φιλοσοφεί για μια ποικιλία θεμάτων και ν’ αντικρούει τα λογικά επιχειρήματα των συνομιλητών της με απαντήσεις που δεν ανταποκρίνονται στο ευλόγως αναμενόμενο. Η παρελκυστική της πολιτική επιτυγχάνει με το στήσιμο μιας παγίδας στα δύο πρόσωπα που αντιμάχεται, οδηγώντας τα στην αλληλοεξόντωσή τους [μέσω της πλάνης και των παρεξηγήσεων] για την κατίσχυση της δικής της επιρροής...Όλο το έργο

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ "Ο ΥΠΕΡΠΟΛΙΤΙΚΟΣ" / "Η ΑΨΙΔΑ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟΥ" ["ΟΙ ΟΥΤΟΠΙΕΣ ΕΝΟΣ ΙΔΕΑΛΙΣΤΗ"/ "ΤΟ ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ ΕΝΟΣ ΑΝΑΡΧΙΚΟΥ"]

Το θεατρικό έργο μεταφέρεται σε κάποια χώρα της Λατινικής Αμερικής που βιώνει ένα καθεστώς δικτατορίας και ανελευθερίας με άγνωστο χρονικό προσδιορισμό. Ήρωας είναι ο Φερνάντο Αρραμπάλ [υιός ενός μεγάλου οικονομικού παράγοντα του Χοθέ Αρραμπάλ] ο οποίος ευρίσκεται στην φυλακή λόγω της απόπειρας δολοφονίας που διέπραξε κατά του προέδρου της χώρας και αρχηγού της χούντας. Στους διαλόγους που αναπτύσσονται με όλα τα πρόσωπα ο Φερνάντο φιλοσοφεί επάνω στην ζωή, στην ύπαρξη, στα φλέγοντα κοινωνικά και πολιτικά θέματα αλλά κυρίως αναπτύσσει τις επόψεις του για την ιδεολογία στην οποία πιστεύει: την αναρχία. Τον φυλακισμένο Φερνάντο επισκέπτεται ένας παιδικός του φίλος ο Αρμάντο προσπαθώντας να τον πείσει να υπογράψει ένα χαρτί μετάνοιας ανεπιτυχώς, η αγαπημένη του Κλαούντια που τον προμηθεύει μ’ ένα δηλητήριο σε περίπτωση που θελήσει ν’ αυτοκτονήσει και ο πατέρας του ο Χοθέ που υποστήριξε οικονομικά την χούντα. Ο Χοθέ έρχεται σε λεκτική αντιπαράθεση με τον υιό του ασκώντας και σωματική βία για να τον σωφρονίσει. Το αποτέλεσμα είναι τραγικό αφού δηλητηριάζεται απ’ το φιαλίδιο που είχε αφήσει η Κλαούντια. Στην τελευταία πράξη τον επισκέπτεται και ο Αντόνιο επίσης παιδικός του φίλος αλλά και υιός του παραλίγον δολοφονηθέντος προέδρου της χώρας, εξαναγκάζοντας τον Φερνάντο να δολοφονήσει τον Έστεβεζ επίσης φυλακισμένο και παιδικό του φίλο αλλά και δολοφονώντας την αδελφή του Κλαούντια για να τον εκδικηθεί. Το τέλος είναι τραγικό αφού τόσο ο Φερνάντο όσο και ο Αντόνιο δηλητηριάζονται και εκείνοι απ’ το φιαλίδιο της Κλαούντια...Όλο το έργο

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ "ΗΛΙΟΓΑΒΑΛΟΣ"

Το θεατρικό έργο μας μεταφέρει τις ημέρες και τα έργα του Ρωμαίου αυτοκράτορα Ηλιογάβαλου [Έμμεσα, Συρία, Μάρτιος 203/204 μ. Χ - Ρώμη, Ιταλία, 11-3 -222 μ. Χ] που σκανδάλισε την ρωμαϊκή κοινωνία με τ’ ανατολίζοντα ήθη και έθιμα δυσαρεστώντας την ταυτοχρόνως απ’ την ενεργό συμμετοχή στην Σύγκλητο των γυναικείων συγγενικών του προσώπων, όπως της μητρός του Ιουλίας Σοαιμιάδος [Απάμεια, Συρία, 180 μ. Χ - Ρώμη, Ιταλία, 11 - 3 - 222 μ. Χ] και της γιαγιάς του Ιουλίας Μαίσα [Έμμεσα, Συρία, 7- 5 -165 μ. Χ - ; , 3 - 8- 224 μ. Χ]. Η δυσαρέσκεια του στρατού έγινε εντονότερη με τους εφήμερους εραστές τους όπως ο Ιεροκλής [που φημολογείται ότι τον είχε υπανδρευθεί] αλλά και με τον ερμαφροδιτισμό του έχοντας ως άμεση συνέπεια την προτίμηση στο πρόσωπο του εξάδελφού του Αλέξανδρου Σεβήρου [Area Caesaria, Akkar, Συρία, 1 - 10 -208 μ. Χ - Moguntiacum, Germania Superior, 18/19 – 3 - 235 μ. Χ], υιού της αδελφής της μητέρας του, Ιουλίας Αβίτα Μαμαία. [; , 14 ή 29 – 8 - 180 μ. Χ - Moguntiacum, Germania Superior, 21 - 3 -235 μ. Χ] Οι τέσσερις πράξεις του έργου διαδραματίζονται σε τέσσερις διαφορετικές χρονικές περιόδους της βασιλείας του: η πρώτη πράξη το φθινόπωρο του 219 μ. Χ, η δεύτερη το φθινόπωρο του 220 μ. Χ, η τρίτη το θέρος του 221 μ. Χ και η τέταρτη τις τελευταίες ημέρες της ζωής του ως και τη δολοφονία του την 11 - 3 - 222 μ. Χ, μετά από στρατιωτικό πραξικόπημα που εκδηλώθηκε στις τάξεις του στρατού. Ο Ηλιογάβαλος σ’ αυτά τα στιγμιότυπα φιλοσοφεί για την πολιτική, τον έρωτα, τους γάμους του, τις σεξουαλικές σχέσεις του και με τα δύο φύλα, την θρησκεία, τα έθιμα που έφερε στην Ρώμη, ενώ δεν διστάζει ν’ ασκήσει κριτική στον εαυτό του λίγο πριν απ’ το τέλος του ίδιου και της μητέρας του...Όλο το έργο

Πηγές: Historia Αugusta, Η ζωή του Ηλιογάβαλου.
Δίων Κάσσιος, Ρωμαϊκή ιστορία.
Ηρωδιανός, Βιβλίο V.
Καθολική Εγκυκλοπαίδεια, λήμμα Ηλιογάβαλος.
Wikipedia the free encyclopedia.

Στοιχεία επικοινωνίας:

Ελευθέριος Παπαδόπουλος
Ταχυδρομική διεύθυνση: Βουτσινά 42,Τ.Κ 116 32, Αθήναι
Τηλέφωνο: 210-7014156
e-mail: info@arelis.gr elarelis@gmail.com

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ARELI ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

Το www.theaterinfo.gr είναι ένα website αφιερωμένο στο θέατρο. Τα πάντα για το ελληνικό και το παγκόσμιο θέατρο, μια δημιουργία του www.internetinfo.gr.

INTERNETINFO © ΘΕΑΤΡΟ INFO.GR