Θέατρο Info.gr . Τα πάντα για το θέατρο.

«ΤΑ ΚΑΤΑ ΣΥΝΘΗΚΗΝ ΨΕΥΔΗ»

Γνώριζα τι θα παρακολουθούσα… Ένα δραματουργικό project, μια γυναικεία «διωδία»… Εντάξει το παραδέχομαι, αυτά τα στοιχεία δεν ήταν ικανά να με κάνουν να κατανοήσω τι ακριβώς θα συνέβαινε επί σκηνής, και αν και σκιάζομαι λιγάκι στον όρο «θεατρική πρωτοπορία» (σ.σ. και δικαιολογημένα αν αναλογιστεί κανείς τι έχω …υποφέρει!) εν τούτοις αποφάσισα να το διακινδυνέψω καθώς τα στοιχεία της παράστασης ήταν αρκούντως δελεαστικά…

Ο Νίκος Γουδανάκης είχε την ιδέα να ανεβάσει μια «σκηνική σύνθεση»… Τι ακριβώς είναι αυτό; «Συνέθεσε» Κοκτώ και Στρίνμπεργκ επί σκηνής και μάλιστα «παντρεύοντας» δύο, στην ουσία, μονολόγους… Δύο γυναικείους μονολόγους που συνδιαλέγονται, ανταγωνίζονται, συγκρούονται, διεκδικούν και ταυτόχρονα αλληλοσυμπληρώνονται…

Θέμα και ζητούμενο του έργου, όπως και της ίδιας της ζωής, είναι το ψέμα, ο μεγάλος αντίπαλος της αλήθειας… Αλλά είναι έτσι; Είναι το ψέμα αντίπαλος της αλήθειας; Και ποια είναι η αλήθεια τελικά; Μήπως ο καθένας από μας πιστεύει ως μοναδική αλήθεια τη δική του; Ερχόμαστε λοιπόν στο πραγματικό ζητούμενο: την υποκειμενική αλήθεια και το κατά συνθήκη ψεύδος… και τα δύο έχουν πολλές όψεις…

Ο κάθε μονόλογος από μόνος του φωτίζει μία και μόνη αλήθεια, τη δική του… Η «σύνθεση» όμως που λέγαμε και παραπάνω φωτίζει εντέλει τις πολλαπλές όψεις μιας πολυδιάστατης πραγματικότητας. Η αλήθεια της μιας είναι το ψέμα της άλλης και τούμπαλιν…

Η πρώτη γυναικεία φιγούρα είναι βασισμένη στο κείμενο "Le Menteur", γνωστότερο στην Ελλάδα ως "Η ψεύτρα", του Ζαν Κοκτώ ενώ η δεύτερη γυναίκα φιγούρα είναι βασισμένη στην "Πιο δυνατή" του Αύγουστου Στρίνμπεργκ. Οι δύο ηθοποιοί που τις ερμηνεύουν, η Κορίνα Γιώτη και η Αγγελική Πετροπετσιώτη είναι εξαιρετικές, βγάζουν μια τρομερή ένταση στη σκηνή και δεν επιτρέπουν στο θεατή να ξεχαστεί ούτε ένα δευτερόλεπτο. Τα σκηνοθετικά ευρήματα, οι καθρέπτες που ξεσκεπάζονται και ξανασκεπάζονται με τα λευκά σεντόνια, το τραπέζι που τρίζει «ρυθμικά και μελωδικά» δίνοντας τον τόνο και ανεβάζοντας την ένταση, οι τουλίπες που «σπέρνονται» στη σκηνή υποστηρίζουν και "φωτίζουν" αριστοτεχνικά «μυστικά» σημεία των δύο μονολόγων… Τέλος οι φωτισμοί είναι αρκούντως καλοδουλεμένοι «κρατώντας» πρωταγωνιστικό ρόλο στην παράσταση, όπως και η μουσική…!

Στα συν της παράστασης ο χώρος που επιλέχθηκε: ο Κάτω Χώρος του Θεάτρου του Νέου Κόσμου αποδείχθηκε ιδανικός καθώς επέτεινε τα κλειστοφοβικά αισθήματα καθώς έφερνε τους θεατές κυριολεκτικά μέσα στη σκηνή. Σ’ ένα μεγαλύτερο χώρο πιθανότατα θα χανόταν η θεατρική μέθεξη… Ένα ακόμη ατού της παράστασης είναι η διάρκεια της… Μία ώρα ακριβώς χωρίς διάλειμμα… Το «λίγο» παραπάνω, όπως και το διάλειμμα πιστεύω ότι θα κατέστρεφε αυτό ακριβώς που παρακολούθησα: μια εμπνευσμένη, εξαιρετική παράσταση…!

Η ταυτότητα της παράστασης:

Θεατρική ομάδα Αντίστιξη

Σκηνοθεσία-Δραματουργία: Νίκος Γουδανάκης
Μουσική επιμέλεια: Κώστας Κακαβελάκης
Φωτισμός: Γιώργος Φωτόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κώστας Πολύζος
Κοστούμια: Χρ. Σταματάκου

Ερμηνεύουν:
Κορίνα Γιώτη, Αγγελική Πετροπετσιώτη.

Θέατρο του Νέου Κόσμου – Κάτω Χώρος: Αντισθένους 7 και Θαρύπου, Φιξ,
Ημέρες: Σάββατο 2, Κυριακή 3, Σάββατο 9 και Κυριακή 10 Ιουνίου 2007

Adomiel

ΤΑ ΚΑΤΑ ΣΥΝΘΗΚΗΝ ΨΕΥΔΗ

Το www.theaterinfo.gr είναι ένα website αφιερωμένο στο θέατρο. Τα πάντα για το ελληνικό και το παγκόσμιο θέατρο, μια δημιουργία του www.internetinfo.gr.

INTERNETINFO © ΘΕΑΤΡΟ INFO.GR