Θέατρο Info.gr . Τα πάντα για το θέατρο.

ΝΥΧΤΑ ΡΑΔΙΟ-ΦΟΝΩΝ...

...είναι ένα πληγωμένο έργο. Ένα έργο που μοιάζει με μια νύχτα μανιο-κατάθλιψης.(Ελένη Ράντου)

Η υπόθεση του έργου; «Μαγνητική»…

Σε μια περίεργη νύχτα, νύχτα μυστηρίου, όπου τα σκουπίδια βγαίνουν στην επιφάνεια, όλα μπορούν να συμβούν. Από εγκλήματα πάθους μέχρι σχέσεις εξάρτησης και κεραυνοβόλοι έρωτες! Τρεις πυροβολισμοί κι ένας φόνος, κι έξι πρόσωπα μπλέκονται σε μια νυχτερινή περιπέτεια..., ο δράστης είναι γνωστός… Το θύμα όμως…; Ή μήπως το θύμα είναι γνωστό και ο δράστης άγνωστος…;

Αυτά λέει το δελτίο Τύπου, αυτά διάβασα όπου κι αν έψαξα στοιχεία για την παράσταση… Δεν είχα λόγους να μην τους πιστέψω…! Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά στην Νέα Υόρκη το 2000 ενώ στην Ευρώπη ανεβαίνει για πρώτη φορά…

Από την άλλη η επιλογή του θεάτρου; «Μετριότατη»… Το εμπορικό ΔΙΑΝΑ, δεν προϊδεάζει για παράσταση αξιώσεων… (σ.σ. και δεν «απογοητεύτηκα», θα μπορούσα να ορκιστώ ότι η μισή πλατεία νόμιζε ότι πήγε σε επιθεώρηση… από πού το κατάλαβα; Από τα κακαρίσματα… από τα δεκάδες ΑΚΑΙΡΑ κακαρίσματα).

Να πάω, να μην πάω; Μιας και ξιφουλκώ συστηματικά εναντίον των στερεοτύπων είπα τελικά να το προσπεράσω και να πάω…

Ως «κερασάκι στην τούρτα» είχα και το δίδυμο Ράντου – Χαραλαμπόπουλου, και την εκτίμηση μου για τη σταθερή αξία τους…

Τελικά πήγα και πολύ καλά έκανα…!

Βρισκόμαστε στη Νέα Υόρκη… Η ώρα είναι 2 μετά τα μεσάνυχτα κι όπως μας πληροφορεί ο εκφωνητής της live ραδιοφωνικής εκπομπής, τον οποίο βλέπουμε κιόλας, ξημερώνει η έβδομη μέρα απεργίας των εργαζομένων στην καθαριότητα με αποτέλεσμα οι δρόμοι του Μεγάλου Μήλου, να έχουν πνιγεί κάτω από τόνους σκουπιδιών. Ο εκφωνητής απευθύνει έκκληση στους κατοίκους να σταματήσουν να βγάζουν τα σκουπίδια τους στους υπερχειλισμένους δρόμους… (σ.σ. τι μου θυμίζει; τι μου θυμίζει;)

Κεντρικοί ήρωες μια νευρωτική πρωταγωνίστρια σαπουνόπερας η Σίντεϊ (Ελένη Ράντου), που κατεβάζει τα χαπάκια σαν καραμελίτσες. Χάπια για να κοιμηθεί, χάπια για να ξυπνήσει, χάπια για να αδυνατίσει…! Ο μοναχικός και τρυφερός γκέι αδελφός της ο Ρόμπερτ (Βασίλης Χαραλαμπόπουλος) που ερωτεύεται κεραυνοβόλα το νεαρό Λανς (Ορφέας Αυγουστίδης) που «ψώνισε» σ’ ένα γκέι μπαρ και τον οποίο επιθυμεί διακαώς να σπιτώσει και ν’ αποκαταστήσει. Ο «επαγγελματίας» επαναστάτης άνευ αιτίας φίλος της ηθοποιού ο Ίθαν (Φάνης Μουρατίδης), ένας ακτιβιστής-σωτήρας των πάντων, που καταλήγει εντέλει μια φιγούρα συμπαθητική. Η λεσβία και επίσης «επαγγελματίας» επαναστάτρια άνευ αιτίας Μάγκι (Λίνα Σακκά), που μετατρέπεται σε λεσβία-πούστη (σ.σ. από το έργο αυτό) και η οποία, αν και εξαρτημένη από τη σχέση της με μία γυναίκα μένει έγκυος από τον προαναφερθέντα και αποφασίζει να κάνει τη μόνη «σωστή» επανάσταση, για τον εαυτό της αυτή τη φορά. Ο προστάτης του νεαρού ο Σκαρ (Κώστας Αποστολάκης), που καταφτάνει εν τω μέσω της νυχτός «ζητώντας τα ρέστα» για την προδοσία και τέλος ένα πτώμα… ένα πτώμα – μυστήριο, για την ταυτότητα του οποίου έχει ο καθένας κι από μία γνώμη…!

«Οι ανατροπές είναι συνεχείς με αποτέλεσμα να πυροδοτείται ένα απίστευτο ξεκαθάρισμα λογαριασμών, ανθρώπων με μπερδεμένες συχνότητες, κάτω από τις τρυφερές μελωδίες μιας ραδιοφωνικής live εκπομπής…»

Αν και μαύρη δεν παύει να είναι κωμωδία… ή μάλλον η νεύρωση μιας κωμωδίας…! Γελάμε με μια σάτιρα που μας προσφέρετε ως καθρέπτης των δικών μας «σκουπιδιών», που δεν στριμώχνονται πλέον μόνο μπροστά στην πόρτα μας λόγω μιας απεργίας αλλά περιβάλλουν «στοργικά» την ίδια μας τη ζωή, τις σχέσεις μας και μας «τρίβουν» στα μούτρα τις εξαρτήσεις μας… Σκουπίδια με ή χωρίς εισαγωγικά που μπερδεύονται «γλυκά» με το life style, που …ξέρουμε κι αγαπάμε! Με ακρότητες και κανιβαλισμούς βέβαια, που εντέλει μας τρομάζουν γιατί αποδεικνύονται τόσο μα τόσο γνώριμοι…! Ήρωες, που με μια πρώτη ματιά θεωρούμε ότι βρίσκονται στα «πρόθυρα νευρικής κρίσης» μέχρι να συνειδητοποιήσουμε τελικά ότι απλά παρακολουθούμε την καθημερινότητα τους… την αβάσταχτη μοναξιά του, την απίστευτη δυσκολία τους στην αναζήτηση συντρόφου… Ήρωες που μπορούν κάνουν τα ΠΑΝΤΑ, να ανεχτούν τα ΠΑΝΤΑ, μόνο και μόνο για να μη μείνουν ΜΟΝΟΙ…!


«Θέλω να σε σώσω…»… Το μότο του έργου…! «Άσε με να σε σώσω, εγώ ξέρω πως»… Αυτό ακούγεται συνέχεια και τόσο εκκωφαντικά που θέλεις να κλείσεις τα αυτιά σου… Τόσο ύπουλα γνώριμο σου είναι… Εξάλλου και ο πρωτότυπο τίτλος του έργου είναι «Οι Αλτρουιστές»…

Μπορεί όμως όντως κάποιος να μας σώσει; Και από τι; από την αβεβαιότητα; την εξάρτηση; τον εγωισμό; τη μοναξιά; την ίδια την αγάπη;

Το τέλος του έργου μας «διδάσκει» ότι η σωτηρία μας μπορεί και να έρθει από τα σκουπίδια… Τα ακριβά, όμως, «σκουπίδια»…

Κι όλα αυτά, όσο κρατάει μια ραδιοφωνική εκπομπή…

ΟΙ ΕΡΜΗΝΙΕΣ

Η Ελένη Ράντου ως Σίντεϊ είναι συγκλονιστική. Από την πρώτη ως την τελευταία στιγμή. Δονείται ολόκληρη στη σκηνή επί δύο ώρες, μακριά από μανιέρες κι ευκολίες, και μας πείθει απόλυτα.

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος ως Ρόμπερτ «δίνει ρέστα» για μία ακόμη φορά, ακόμα και με τις σιωπές του…

Ο Φάνης Μουρατίδης απόλυτα πειστικός ως Ίθαν, αρχέτυπο επαναστάτη της …επανάστασης, έτσι γενικά. Εξαιρετικός.

Η Λίνα Σακκά ενσαρκώνει μια αδύναμη Μάγκι, που ψάχνει το στήριγμα παντού και ίσως τελικά αποδεικνύεται η πιο δυνατή… όταν καταλαβαίνει τι (σ.σ. ή ποιον) θέλει απλά τον παίρνει… Μια ακόμη πολύ καλή ερμηνεία…

Αυτός που κλέβει πάντως την παράσταση κατά τη γνώμη μου είναι ο Ορφέας Αυγουστίδης, ο νεαρός Λανς, που ερμηνεύει ένα «σκουπίδι» των δρόμων, ένα νεαρό αγόρι, που ψωνίζεται σε κάθε ευκαιρία, πίνει, καπνίζει και ρουφά ό,τιδήποτε πίνεται, καπνίζεται και ρουφιέται… Που έχει όμως στο βάθος μια καρδιά απίστευτα τρυφερή… Η ευγνωμοσύνη του για την καλοσύνη που εισπράττει φτάνει μέχρι …το έγκλημα… Ο νεαρός Αυγουστίδης πείθει…Πείθει απόλυτα… Γι’ όσα λέει, γι΄ όσα κάνει, γι’ όσα πιστεύει, γι’ όσα εμπνέει τελικά… Δεν τον ήξερα αλλά από δω και πέρα δεν θα τον ξεχάσω… Είμαι σίγουρη ότι πολύ σύντομα θα τον συναντήσω κάπου παρακάτω…

Τέλος ο Κώστας Αποστολίδης στον αβανταδόρικο ρόλο του νταβατζή Σκαρ μας προκαλεί μεγάλη γκάμα συναισθημάτων που ξεκινούν από την οργή για την «άκαιρη» εμφάνιση του και τον τσαμπουκά του μέχρι την θυμηδία για την αναπάντεχη τρομάρα του μόλις αντιλαμβάνεται σε τι «τρελοκομείο» έχει πέσει… Και τιμωρείται… Πιθανότατα και να το άξιζε… Ε, θα έχει κάνει κάμποσα… Η δική του τιμωρία όμως έρχεται ως ευκαιρία για την «αποθέωση» του Λανς…

ΣΚΗΝΙΚΑ

Ένα λειτουργικότατο, περιστρεφόμενο σκηνικό που αναπαριστά τρεις κρεβατοκάμαρες… Είπαμε κωμωδία αλλά ερωτική… Το σκηνικό από τον Μανόλη Παντελιδάκη, όπως και το έργο, βρίθει σκουπιδιών και «σκουπιδιών»…

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

Ο Γιάννης Κακλέας είχε ένα εξαιρετικό υλικό στα χέρια του: κείμενο και ερμηνείες και το διεκπεραίωσε πάρα πολύ καλά… Δεν κάνει κοιλιά σε καμία στιγμή ενώ η κορύφωση είναι όσο αναπάντεχη πρέπει…

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Ο Νίκι Σίλβερ, το «κακό παιδί του off Broadway θεάτρου» κεντά με πολύ έξυπνο χιούμορ ένα κείμενο για την εξάρτηση, ως αποτέλεσμα της ρηχότητας, της μοναξιάς, της έλλειψης επικοινωνίας και της κατάθλιψη στη σύγχρονη μεγαλούπολη…

Σ‘ ΕΧΩ ΑΝΑΓΚΗ! ΣΕ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ! Σημαίνει κι ότι Σ΄ ΑΓΑΠΩ; ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΓΑΠΗ ΧΩΡΙΣ ΕΞΑΡΤΗΣΗ;

Ένα έργο μεγάλης συναισθηματικής αδρεναλίνης…

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ – ΔΙΑΣΚΕΥΗ

Για την μετάφραση δεν έχω κάτι να πω… Έχω όμως για τη διασκευή… Το έργο πρέπει να «βγάλει» γέλιο… Ε, τι σόι κωμωδία θα ήταν αλλιώς; Αν τα ονόματα ήταν εξελληνισμένα εύκολα πείθεται ο θεατής ότι όλα όσα διαδραματίζονται στη σκηνή έχουν ως φυσικό τους χώρο την… Αθήνα. Υπήρξαν όμως δυο-τρία σημεία όπου η μεταφράστρια Ελένη Ράντου μου έδωσε την εντύπωση ότι προσπάθησε να εκβιάσει το γέλιο μου με ευκολίες, που δεν ήταν απαραίτητες…! Μικρές λεπτομέρειες, πάντως, σε μία παράσταση που στο σύνολο της κρίνετε εξαιρετική…

Μαύρη σάτιρα τελικά ή ερωτική κωμωδία; Μήπως μαύρη κωμωδία; Ίσως και ερωτική σάτιρα; Ότι κι αν είναι σας συστήνω ανεπιφύλακτα να τη δείτε… Και ίσα που προλαβαίνετε… Το έργο «κατεβαίνει» την Κυριακή 29 Απριλίου…

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Απόδοση – Μετάφραση: Ελένη Ράντου
Σκηνοθεσία: Γιαννης Κακλέας
Σκηνικά: Μανώλης Παντελιδάκης
Κοστούμια: Γιώργος Σεγρεδάκης
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Μουσική Επιμέλεια: Κώστας Ζήκος

Παίζουν: Ελένη Ράντου, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Φάνης Μουρατίδης, Λίνα Σακκά, Κώστας Αποστολάκης και Ορφέας Αυγουστίδης

Θέατρο ΔΙΑΝΑ: Ιπποκράτους 7, Αθήνα τηλ: 210 – 3626596

Ημέρες - Ώρες: Τε: 21.30 Πε: 21.30 Πα: 21.30 Σα: 21.30 Κυ: 18.30, 21.30
Τιμές: 23, 20, 17 (φοιτ.) ευρώ

Adomiel

www.adomiel.blogspot.com

Το www.theaterinfo.gr είναι ένα website αφιερωμένο στο θέατρο. Τα πάντα για το ελληνικό και το παγκόσμιο θέατρο, μια δημιουργία του www.internetinfo.gr.

INTERNETINFO © ΘΕΑΤΡΟ INFO.GR