Θέατρο Info.gr . Τα πάντα για το θέατρο.

«Αγαπώ, αγαπώ, αγαπώ αυτόν τον άντρα»

Θεατρική Ομάδα Akazoo

Θεσσαλονίκη, Δεκέμβριος 2008.


Το μπαρ Διατηρητέο, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, διάλεξε η ομάδα Akazoo να παρουσιάσει για πρώτη φορά την παράσταση «Αγαπώ, αγαπώ, αγαπώ αυτόν τον άντρα». Η σκηνοθεσία είναι της Σοφία Καρακάντζα και τα κείμενα των Apsoy και Ορέστη Μεσοχωρίτη. Οι ηθοποιοί που παίζουν είναι η Μαριάννα Βογιατζή, η Κόμνω Κρικελίκου και ο Ορέστης Μεσοχωρίτης.

Το έργο πραγματεύεται την έννοια της διαφορετικότητας. Ο κεντρικός ήρωας, ένας γκέι, οροθετικός άντρας, διηγείται τη ζωή του. Εμβόλιμα, οι δύο φίλες του σχολιάζουν, αλλά και διηγούνται τις δικές τους ιστορίες. Το κείμενο της παράστασης είναι μια συλλογή από σύντομους διαλόγους και ιστοριούλες που έχουμε ξανακούσει άπειρες φορές. Είναι προφανής δε οι επιρροές από κινηματογραφικές ταινίες ή, ακόμα χειρότερα, από τηλεοπτικές σειρές. Οι συγγραφείς στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν το θέμα της διαφορετικότητας αισιόδοξα και με χιούμορ, κατέληξαν να το ισοπεδώνουν από χαλαρότητα και ελαφρότητα. Επίσης, χωρίς να υπάρχει καμία δραματουργική προετοιμασία φτάνουμε στην τελευταία διήγηση του κεντρικού ήρωα όπου αποκαλύπτεται ότι είναι φορέας του AIDS. Το να κάνεις όμως νύξεις σε θέματα όπως το AIDS μόνο και μόνο για να δώσεις στο θεατρικό σου κείμενο μια δραματική κορύφωση, φαίνεται μια λύση εξαιρετικά ξεκάρφωτη και βεβιασμένη.

Η παράσταση που είδαμε ήταν και αυτή αμήχανη. Στο στενό χώρο του μαγαζιού Διατηρητέο στήθηκε μια ημικυκλική σκηνή ελάχιστα υπερυψωμένη από το δάπεδο. Πάνω εκεί οι ηθοποιοί κυλιόμενα διηγιόντουσαν τις ιστορίες τους. Οι μεταμορφώσεις των κουστουμιών γίνονταν μπροστά στο κοινό. Τα κοστούμια, ευφάνταστα, παρέπεμπαν συχνά σε ατμόσφαιρα καμπαρέ, κάτι όμως που ερχόταν σε δυσαρμονία με το όλο ύφος της παράστασης. Οι ερμηνείες των ηθοποιών ήταν ζωντανές, άμεσες αλλά δεν μπορούσαν να πείσουν για τη σοβαρότητα του εγχειρήματος. Η σκηνοθεσία, από την άλλη, ήταν περισσότερο μια προσπάθεια να εφευρίσκει πρακτικές λύσεις για την παρουσίαση παρά να προτείνει κάτι.

Βέβαια εξακολουθεί να είναι θετικό το γεγονός ότι δοκιμάζονται καινούριοι χώροι για παραστάσεις, ότι οι ομάδες δεν εφησυχάζουν, αλλά και αυτό πρέπει να συμβαίνει όταν υπάρχει λόγος. Εδώ καλό είναι να μνημονεύσουμε την αξιέπαινη προσπάθεια του Γιάννη Γκουντάρα στην οργάνωση της παραγωγής που ανέλαβε την προετοιμασία μιας ‘εκτός έδρας’ παρουσίασης. Μιας παρουσίασης δηλαδή που έγινε εκτός του ενδεδειγμένου θεατρικού χώρου. Εν προκειμένω, αξίζει και τη μεγαλύτερη επιβράβευση.

Σε γενικές γραμμές, ήταν μια γενναία προσπάθεια από την ομάδα Akazoo, η οποία έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει για να κερδίσει το θεατρόφιλο κοινό της Θεσσαλονίκης.

 

Ελβίνα Πασχάλη - θεατρολόγος, απόφοιτος Τμήματος Θεάτρου, ΑΠΘ.

ΑΓΑΠΩ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΝΤΡΑ

Το www.theaterinfo.gr είναι ένα website αφιερωμένο στο θέατρο. Τα πάντα για το ελληνικό και το παγκόσμιο θέατρο, μια δημιουργία του www.internetinfo.gr.

INTERNETINFO © ΘΕΑΤΡΟ INFO.GR